2017. 12. 07.

Dos Caminos – Kétnapnyi út, egy napnyi gondolat

Ezúttal az El Caminón két napot is haladunk, hogy Szentestére érkezzünk meg Santiagoba. Az advent ötödik napján figyeljünk, hogy ne engedjük a semmibe veszni elhatározásainkat! Megismerkedünk a zarándokúton található eltérő templombelsőkkel és kicsit elmélkedünk a bölcs ember sziklára épített házán.

Ahogy az előző rész végén jeleztem, ahhoz, hogy kettős utunkon egyaránt Szentestére érkezzünk meg az advent végére és Santiago de Compostelába is, lesznek olyan napok, amikor az El Caminon két napot is ugrunk. A mai is egy ilyen. Először a Puente la Reinától Estella-ig tartó útra koncentrálunk. Folytatódott a hullámzó terep. Egyik falucska a másik után, de mindig a domb tetején. Ezek között a zarándokoknak mindig van idejük lelkileg felkészülni az újabb emelkedőre. Ezen a képen (ami az egyik kedvencem utunknak erről a szakaszáról) jól látható a természet hullámvasútja. Estellában végül egy plébánia által fenntartott szálláson aludtunk, ahol olasz önkéntesek voltak a hospitaleiróink (szállásadóink). Ajánlom mindenkinek, hogy minél többször próbálja ki az egyházi fenntartású szállásokat útja során, mert azt tapasztaltuk, hogy azokon a helyeken még több kedvességet és odafigyelést kapunk (továbbá sokszor reggelit és vacsorát is).

Túl vagyunk advent első vasárnapján és Szent Miklós ünnepén is, amelyek számomra megalapozzák ennek az időszaknak a hangulatát. Most kell majd jól figyelnem, hogy az advent elején tett elhatározásaim ne vesszenek el a semmiben. Ezért is döntöttem úgy, hogy amit eddig fejben határoztam el, azt leírom egy papírra. Mivel vizuális típus vagyok, így ha minden nap látom, hogy mit terveztem, akkor könnyebben tudom azt betartani. Hátha másnak is segítség.

Sokszor előfordul a mindennapjainkban, hogy tervezünk valamit, de végül mégis máshogy alakul. Ez az El Caminón sincs másként. Estellától eredetileg Torres del Ríoig terveztük 6. napunkat a zarándokúton, de végül a nagy meleg miatt közösen úgy döntöttünk, hogy inkább csak Los Arcosig megyünk. A nap elején megkóstoltuk az Estella szélén található Bodegas Irache elnevezésű borkút tartalmát, majd napközben két egymástól teljesen eltérő templomba is betértünk. Nagyon érdekes látni, hogy az egyik településen milyen egyszerű, a másikon pedig milyen gazdag templombelsőt alakítottak ki. Ebben a kontrasztban szerintem egyaránt meg lehet találni a szépséget. Ezt akár saját településünkön is kipróbálhatjuk. Ha tehetjük, térjünk be két különböző templomba és gyönyörködjünk különbözőségükben. A lényeg viszont mindenhol ugyanaz!

hirdetés

Aki hallgatja tanításomat, és tettekre is váltja, hasonlít a bölcs emberhez, aki házát sziklára építette.” (Mt. 7,24)

A mai evangéliumi részben szereplő gondolat szerintem nagyon szép képet fest keresztény hitünk gyakorlásának a fontosságáról, és ha ez működik, akkor a rengeteg ajándékról, amit kapunk ezért. Amikor úgy érzem, hogy odafigyelek a lelki életemre, akkor sok kegyelem ér, és ahogy Jézus is mondta, a masszív alapok miatt erősnek érzem a hitem. Sajnos vannak olyan napok, amikor lankad a lelkesedésem és elbukok, nem figyelek Isten szavára. Pedig ekkor is sok kegyelem ér, csak nem fogadom be őket. Itt az adventi időszakban kettőzött erővel szeretnék figyelni arra, hogy ne csak meghalljam Jézus tanítását, hanem tettekre is váltsam, így masszív alapom legyen a karácsonyi készületben!