Az efezusiaknak írt levél 4. fejezet 15. versében ezt mondja Pál apostol: „az igazságot szólva a szeretetben”. De mit ért pontosan ez alatt?

Az efezusiaknak írt levél 4. fejezet 15. versében ezt mondja Pál apostol: „az igazságot szólva a szeretetben”. De mit ért pontosan ez alatt?
Ma van Budapest napja, vagyis pontosan 145 éve ezen a napon egyesült Buda és Pest. Budapestről nekem a pörgés, a programok végeláthatatlan választéka és a lehetőségek jutnak eszembe. A nap nagy részében talán ki is élvezem a lehetőségeket, a pörgést, de néha kell egy kis pihenés, kikapcsolódás, Istenre hangolódás is.
A boldog házassághoz nem elég az, ha beleszeretsz valakibe, hanem képesnek is kell lenned rá, hogy megoszd az életedet vele. Mielőtt házasságot kötsz, meg kell vizsgálnod, hogy lehetséges vagy éppen lehetetlen, hogy közös életet élj a választottaddal.
Általában hajlamosak vagyunk rá, hogy azt gondoljuk: a hazánkat csak nagy, heroikus tettekkel, történelmi pillanatokban lehet igazán hathatósan szolgálni, s hogy vannak, akik gyakorlatilag erre születnek. Hogy mi a hétköznapjainkban nem sokat tehetünk. Szerintem nem így van: a legapróbb, tudatos tettek is hozzájárulhatnak, hogy Magyarország egyre jobb hely legyen, hogy jobb legyen itt élni és hogy a hazánk felemelkedhessen.
A néhányak által Nagy Szent János Pálnak nevezett II. János Pál pápa 26 évig ült a pápai székben, 1978. október 16-tól 2005. április 2-ig. Ez alatt az idő alatt 14 enciklikát adott ki, elindította a Katolikus Ifjúsági Világtalálkozót, átvezette az Egyházat a 2000-es év jubileumán. 129 országban tett látogatást, 483 szentet kanonizált, bevezette az Isteni irgalmasság vasárnapját, hozzáadta a világosság titkait a rózsafüzér imádkozásához, és még sok egyebet is tett.
Röviddel az ünnepnapját követően ezek a bölcs szavak emlékeztessenek minket a szeretet erejére.
Lesz-e még tíz év múlva keresztény sajtó Magyarországon és ha azt akarjuk, hogy legyen, milyennek képzeljük? Miben érdemes gondolkodnunk és hogyan fejlődhetünk? 4+1 mérlegelésre ajánlott szempont vitaindító írásunkban.
Tág értelemben mindent csodának nevezhetünk, ami csodálkozást vált ki. Szűkebb értelemben azonban már olyan eseményről beszélünk, melyet Istennek a természet rendjét fölfüggesztő beavatkozása hoz létre.