Négyórás megnyitóünnepséggel vette kezdetét Párizsban július 26-án, pénteken a XXXIII. nyári olimpiai játékok, melynek több jelenete sokakból heves reakciókat váltott ki, különösen is az, melynél többek között drag queenek (nőnek öltözött férfiak) és transzneműek Leonardo Da Vinci Az utolsó vacsora c. festményét jelenítették meg. Bár vannak, akik a jelenetet nem az utolsó vacsora ábrázolásaként értelmezik, sokak szerint az olimpia megnyitójának művészeti vezetői szándékosan űztek gúnyt Jézusból és a keresztényekből. A megbotránkozást kiváltó jelenetre rengeteg reakció érkezett egyházi személyek, cégek és maga az olimpia szervezőinek részéről is, akik bocsánatot kértek – ezzel azonban nem ült le a felháborodás és a feszültség.
utolsó vacsora
A nagyböjt végéhez közeledünk, ma este, nagycsütörtökön az Eucharisztia szentségének alapítását ünnepeljük. A szent három napban Dr. Tóth Tamás atyának, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia titkárának a gondolataival hangolódunk a 777-en húsvét ünnepére.
Az utolsó vacsora szimbolikus cselekedeteit az evangéliumokból jól ismerjük, ám Pilinszky János szavaiban újra, még tisztábban megelevenedik előttünk.
A nagycsütörtöki evangélium egyik kulcsmondatát szeretném elétek hozni. Jézus még egy végső jelét adta szeretetének, lehajol és megmossa tanítványai lábát, úgy, ahogyan a szolga cselekszik. De miért is volt erre szükség?
Gondolkodtál már azon, hogy vajon mit tanítanak az egyes felekezetek az úrvacsoráról? Dr. Blázy Árpád evangélikus lelkész egy cikksorozatban, egészen a kezdetektől vezeti le a történelmi egyházak különféle értelmezéseit és azok kialakulását.