Évekkel ezelőtt a Magyar Labdarúgó Szövetség a címben szereplő szlogennel indított kampányt a lelátókon tapasztalható gyűlölködő és rasszista megnyilvánulások visszaszorításáért. Ez a mondat annak kapcsán jutott eszembe, hogy az utóbbi időben sajnos egyre több alkalommal tapasztalom, hogy a közösségi média felületein jóval erősebb bennünk az embertársunk iránti gyűlölet, mint a szeretet.
A ProLife Hungary (azaz Életvédő Magyarország) a ProLife Europe nevű szervezet része, amellyel a közös álmuk egy olyan világ, ahol az emberi élet védelme mindenki számára alapvető már a fogantatás pillanatától.
Már a második évadnál tart a népszerű tévésorozat, az „Isten belájkolt”. Én már a cím hallatán felkaptam a fejem, hiszen lássuk be, nem szokványos Isten nevét emlegetni a tévében, főleg nem heti rendszerességgel egy sorozat részeként. Kíváncsi lettem, mit takar a cím. Egy újabb szenzációhajhász, kereszténységet lejárató alkotásról van szó, vagy fehér hollóként értéket közvetít?
Már több mint egymillióan nézték meg azt a kétperces kis filmet, amely nagyszerű módon emlékezik 1956 hőseire: a három éve – azaz a 60. évfordulóra készült – alkotásban a múlt és a jelen bravúros találkozását láthatjuk. Ahol a hősöket nem felejtik, ott mindig lesznek újak!
Egyre többen vannak olyanok, akik örömmel választanának lakótársul keresztény, hasonló értékrendű fiatalt. Ezért is nagy öröm, hogy a Facebookon külön csoport működik “Keresztény Albérlet” néven.
A XXI. század a digitális világról szól. Ha nem vagyunk fent a Facebookon vagy az Instagramon, szinte nem is létezünk. Ha fent vagyunk, de nem posztolunk magunkról, rögtön aggódnak a barátok, hogy valami baj van velünk. Ha pedig nem kedveljük a barátaink képeit, videóit, máris megkapjuk a szemrehányást, hogy nem szeretjük őket eléggé.
Nemcsak írásai, hanem humorérzéke miatt is sokan szeretik a 777 bloggerét, Hodász András atyát. Legutóbb épp a Facebookon “ütött le egy magas labdát”
Meglepő, de talán mégsem teljesen váratlan kijelentést tett Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-tulajdonosa, amikor azt mondta: a közösségi oldal olyan erős kapcsolatépítő és közösségteremtő erővel működik, mint az egyházak. Álljunk meg pár gondolatra!
Lassan észre se vesszük mennyire rabjai lettünk saját “nyilvánosságunknak”. Könnyű lenne ezt a témát lecsapni a Facebook like-ok körüli őrülettel vagy az Instagramon uralkodó követővadászattal. Mindezek azonban már csak tünetei, de nem okai egy globális folyamatnak. Hogyan volt képes a publicitás, mint korszellem behálózni és észrevétlenül is eltorzítani sokak hitéletét?
Érdekes bejegyzést tett közzé Facebook-oldalán Böjte Csaba atya: a ferences rendi szerzetes az elmúlt napok offshore botrányával kapcsolatban osztotta meg gondolatait.