A Csak Egyet Szolgálat neve a 777 olvasóinak egy jelentős része számára korábbi cikkeinkből, híradásainkból már ismerősen csenghet: egy 2011-ben alapított, új szemléletű és katolikus lelkiségű karitatív szervezetről van szó, amely mélyszegénységben élők megsegítése céljából egy nappali melegedőt üzemeltet Budapest VI. kerületében. A szervezet tucatnyi elhivatott munkatársa hétköznaponként 120-180, többségében hajléktalan vendéget lát el, akik között megtalálhatóak kisnyugdíjasok, leszázalékoltak, szenvedélybetegek, börtönből szabadultak és különböző visszaélések áldozatai is. Az alábbi rövid cikkben egy, a Csak Egyet Szolgálat életében beköszöntő kommunikációs szintlépésről ad hírt Ménesi Kristóf, a szervezet kommunikációs és forrásfejlesztési vezetője.
A mélyszegénységben élőket 2011. január 1-je óta segítő Csak Egyet Szolgálat működésének a kezdeti években meghatározó jellemzője volt, hogy maroknyi csapatunk energiáit kizárólag a ránk bízott szegények ellátása kötötte le, a munkánkról való külső kommunikációra nem fordítottunk különösebb figyelmet. Ez a felállás 2019-ben indult változásnak, amikor kommunikációs és forrásfejlesztési csapatunk formálódni kezdett a Csak Egyet Szolgálat Alapítvány égisze alatt. Ettől kezdve igyekeztünk egyre professzionálisabban hírt adni – mindig a legaktuálisabb közösségimédia-csatornák használatával – mindarról, ami szervezetünknél történt. Az évek során kommunikációnk fejlődése töretlenül haladt előre: 2023-ban nem sokkal korábban megújult honlapunk folyamatos frissítésén és havonta kiküldött hírlevelünk publikálásán túl már Facebookon, Instagramon és TikTokon is rendszeresen jelentkeztünk tartalmainkkal. A 2024-es év azonban újabb mérföldkövet tartogatott számunkra: idén úgy döntöttünk, hogy immáron nem elégszünk meg az ellátóhelyiségünkben történtekről szóló beszámolók gyártásával, hanem a hajléktalanság jelenségének társadalmi szintű tematizálása céljából szakmai cikksorozatot indítunk!
Miről van szó pontosan?
Az idei év májusától kezdve minden szombaton megjelentettünk (és a továbbiakban is tervezünk megjelentetni) honlapunkon egy-egy szakmai cikket szociálpolitikus végzettségű szakmai cikkíró kollégánk tollából, amelyek ellátónk egy-egy vendégének történetét dolgozzák fel. A cikkek főszereplőit – akik a róluk születő írás publikálásához kivétel nélkül előzetesen hozzájárulnak – álnéven mutatjuk be, az írásba foglalt történetek tartalma azonban valós. Az írások minden esetben két részből állnak: az első blokkban magát a személyes történetet, míg a második blokkban egy, a történethez kapcsolódó és tudományos hivatkozásokkal tarkított szakmai kitekintést találhatunk: egy szerencsejáték-függő személy élettörténetét követően például magáról a szerencsejáték-függőségről olvashatunk.
Kinek ajánljuk szakmai cikksorozatunkat?
Az általunk megjelentetett szakmai cikkeket jó szívvel ajánljuk a kifejezetten a hajléktalanság iránt érdeklődőknek, illetve általánosságban minden szociálisan érzékeny polgártársunknak. Szeretnénk emellett, ha írásaink minél több olyan emberhez is eljutnának, akik információhiány miatt közönnyel, netán korábbi rossz tapasztalatok miatt ellenszenvvel viseltetnek a hajléktalanok iránt. Biztosak vagyunk továbbá abban, hogy egy-egy ilyen cikk kiválóan hasznosítható segédanyagként vagy akár vonalvezetőként is olyan keresztény közösségekben, ahol a szegénység vagy épp a hajléktalanság témakörének szentelnek egy beszélgetős alkalmat.
Hálásan köszönjük a 777 olvasóinak, ha élnek az általunk nyújtott lehetőséggel és szakmai cikkeink olvasása, közösségi alkalmakon való feldolgozása és ismeretségi körben való megosztása, ajánlása által hozzájárulnak egy szociálisan érzékenyebb társadalom létrejöttéhez! Annak érdekében, hogy a társadalmi érzékenyítést és a segítségnyújtást a továbbiakban is zökkenőmentesen folytathassuk, anyagi jellegű támogatásokat is szívesen fogadunk, melyekre a hideg hónapok beköszöntével kifejezetten nagy szükségünk van. Az adományokat előre is hálásan köszönjük!
Ménesi Kristóf
kommunikációs és forrásfejlesztési vezető
Csak Egyet Szolgálat