2021. 11. 08.

,,Légy te is sikeres!” – a legnagyobb fake news

Légy te is sikeres! Ha te is tudni akarod, hogyan tudod megváltoztatni az életed és milliókat keresni, akkor ez a videó neked szól” – ezzel megegyező és ehhez rendkívül hasonló reklámok árasztották el az internetet az elmúlt hónapokban, amelyeken tökéletes fogsorú, húszas éveikben járó srácok próbálnak meggyőzni arról, hogy igazából semmit nem kell csinálnom ahhoz, hogy sikeres és gazdag legyek, csak előfizetni a tanácsaikra.

Napjaink egyik legdurvábban kifacsart és rosszul értelmezett szava a siker lett. Olyanok szabják meg a jelentését, akik leginkább materiális alapon értelmezik ezt a szót, akik elhitették velünk, hogy csak akkor vagyunk sikeresek, ha Donald kacsaként lubickolunk a pénzben vagy ha naponta ezer ember kedveli valamelyik bejegyzésünket a közösségi oldalon. Gazdag vagy és híres? Akkor sikeres vagy! Nem vagy gazdag és híres? Akkor bocsi, de sikertelen vagy, bármit is teszel az életben.

Ennek a folyamatnak az lett a következménye, hogy a valóban sikeres emberek magukat teljesen sikertelennek tartják. A munkájukat becsülettel végzők, a tanulmányaikat komolyan vevők, a gyermekeiket áldozattal nevelők áhítozva vágynak arra, hogy ők is egyszer sikeresek lehessenek.

Pedig azok, csak ez a társadalom elfelejtette ennek a szónak a jelentését és fehér bottal a kezünkben kezdtünk el olyanokat sikeresnek gondolni, akik messze nem azok.

Elfelejtettük, hogy az a sikeres ember, aki segít másokon, aki a környezetét jobbá teszi, aki hivatásaként fogja fel az életét. Aki odaadó szeretettel neveli a gyermekeit, tartja össze a családját. Aki az egyetem és a munka után még elmegy edzeni, aki képes áldozatot hozni másokért és saját magáért. Mi lehetne nagyobb siker, mint példás életet élni egy olyan világban, ahol egyre kevesebb a példakép? A keresztény ember számára még ennél is magasabban a mérce: megpróbálni úgy élni, hogy annak jutalma az örök élet legyen. Mennyire lehet sikeres vajon egy olyan élet, amelynek nem ez az eredménye?

Nem azzal van a probléma, hogy sikeresek szeretnénk lenni, ez természetes emberi ösztön és vágy. De ha rosszul határozzuk meg a siker fogalmát és mércéjét, akkor bálványimádók leszünk, és előbb-utóbb magunkat próbáljuk bálványokká tenni. Ez a nagy különbség: az igazán sikeres nem magát teszi a középpontba, hanem másoknak segít, hogy ezáltal ő maga is boldoggá váljon.

Ez a fajta siker nem kecsegtet földi rivaldafénnyel, milliókkal, karibi utazásokkal és indokolatlanul széles mosolyokkal. Ez a sikeresség nem fog szembejönni veled a Youtube-on, sem a pénztárcád méretén nem mérhető. Helyette viszont lesznek olyanok, akik elismernek téged, felnézhetnek rád, akiknek példakép lehetsz a valós teljesítményeddel és értékeiddel. Akik hálásak lesznek, mert segítettél rajtuk és nem magadat helyezted a középpontba, hanem képes voltál áldozatot hozni és valamiről lemondani azért, hogy másoknak jobb legyen.

A sikeres ember az, aki ezt a világot jobbá teszi.

Martí Zoltán

 

Borítókép - Fotó: Dreamstime
Egyéb
hirdetés

2 hozzászólás

  • Válasz Zoli 2021. 11. 22. 15:22

    “Donald kacsaként lubickolunk a pénzben”
    Nem kötekedés, de Donald kacsa sosem lubickolt a pénzben, a mesében az Dagobert bácsi volt…

  • Válasz Aigner Mária 2021. 11. 24. 13:47

    Kedves Zoltán,
    azért írok mert honlapjuk hirdetései között rábukkantam egy igen veszélyes helyről érkező, több küllemben megjelenő, fel- feltűnő hirdetésre. Egy 200 kérdéses személyiségtesztet reklámoz, s rákkattintva a lap alján megjelenik: a Személyiségtesztet nem más reklámozza, mint a Szcientológiai ” egyház”, mely a kitöltés után elkérné a személyes adatokat, kapcsolatfelvétel céljából!!!!! Remélem, nem kell részleteznem, miféle társaságról van szó… veszélyesek.
    Jó lenne moderálni, kiszűrni a veszélyes, látszatra nem mindenkinek észrevehető, de rombolni tudó hirdetéseket, ha már mindenképpen szükség van reklámokra. Akármilyen hirdetés megtéveszthet naív olvasókat!
    Szeretettel javasolom alaposan megszűrni, mi kerülhet erre az értéket hordozó honlapra!
    Tisztelettel:
    Mária