Egyéb

A csend ereje

Az elmúlt néhány hónapban arra törekedtem, hogy kicsit több időt szánjak a csendre. Félretettem a telefonomat, kikapcsoltam a Netflixet, kiléptem instagramról és igyekeztem csak csendben lenni. Próbáltam minél többet imádkozni és figyelmen kívül hagyni azt a rengeteg dolgot, ami nap, mint nap eltereli az ember figyelmét.

Meglepetten tapasztaltam, hogy ez egyáltalán nem könnyű! Azonban teljesen biztos vagyok abban, hogy nem én vagyok az egyetlen, akinek ez ilyen nehezen megy. Itt egy rövid összefoglaló azokról a dolgokról, amelyekkel meggyűlik a bajom, amikor elcsendesülnék:

1. Leülsz imádkozni és ez történik:

2. Csendben visszavonulsz a szobádba elmélkedni és a szomszédgyerek éppen akkor kezd üvölteni

3. Eldöntöd, hogy 5 perc és kikapcsolod a TV-t, de hirtelen sosem látott kíváncsiság éled benned a random sportok felé, amit éppen közvetítenek

4. Megjelenik a kedvenc bandád új albuma, amire 18 hónapot vártál és csak azt tudod hallgatni

5. Lenémítanád a telefonod értesítéseit, de éppen akkor van valami érdekfeszítő téma a csoport-chatben

6. Elhatározod, hogy leülsz imádkozni, csak előtte még kitakarítod a konyhát… na meg a fürdőt meg a nappalit. Ha ezekkel kész vagy akkor a garázs miért maradjon piszkos?!

Viccet félretéve, dolgozom azon, hogy minél jobban át tudjam adni magam a csendnek. A nehézségek és frusztrációk ellenére tudom, hogy ez elengedhetetlen a lelki életben. Tudom, hogy amikor nem tartok szünetet az állandó rohanásban, újabb és újabb teendőkben, amelyek szendvicsként nyomnak össze, a lelkem kiszárad.

„Az emberiség összes problémája abból fakad, hogy képtelen egyedül, csendben leülni egy szobában.” (Blaise Pascal)

Sokat tanultam ezekből a küzdelmekből, ezért most 6 tippet szeretnék veletek megosztani, a hasonló helyzetek kezeléséhez!

1. Kicsiben kezdd, majd építkezz!

Róma sem egy nap alatt épült, ahogy a mondás tartja. Kezdetben kevesebb, majd egyre növekvő időt szánj a csendre, ugyanígy, a figyelemelterelő-tényezőkkel. Egyesével tedd őket félre, nap, mint nap.

2. Minden nap ugyanabban az időben csendesülj el!

Ez segít abban, hogy a csend a napi rutin részévé válhasson.

3. Ne feledd, hogy ezek a figyelemelterelő tényezők sokszor a fájdalom vagy frusztráció enyhítésére jelennek meg!

Unott vagy, esetleg magányos? Szenvedsz valamitől? A munkád vagy a tanulmányaid túl nehéznek bizonyulnak? Mindig lesz valamilyen elterelő tényező, ami ideiglenesen „elnyomja” ezt. Tehát ha képtelen vagy elviselni a csendet, nagyon megéri megkeresni az okot, vajon ez miért van? Megoldás lehet felkeresni egy tanácsadót vagy egy kedves barátot, egy hosszú és mély beszélgetésre.

4. Ismerd be, hogy vannak dolgok, amelyek neked is elterelik a figyelmedet a csendben!

Nem kell állandó csatát vívnod azzal a dologgal, ami eltereli a figyelmedet! Vedd tudomásul, hogy van ez a gondolat, zaj, irritáció, majd hagyd elmúlni és így térj vissza az imába vagy elmélkedésbe.

5. Ne ijedj meg attól, hogy a kezdőfázis nehéznek bizonyul!

Kellett már valaha meghatározott időt a telefonod nélkül töltened? Kezdetben ez kényelmetlennek tűnik… ám egy kis idő elteltével betölt a béke és a nyugalom. Ugyanez történik akkor, amikor csendben próbálsz lenni! Először furcsának tűnik, de egyre kényelmesebbé válik és meglátod, milyen hasznos számodra ez az idő!

6. Képezd magad azon a téren, hogy miért is olyan fontos a csend!

„A csend az út ahhoz, hogy Isten szólhasson hozzád.” Ez motivál engem arra, hogy időt szakítsak a csendre, akkor is, amikor formailag nem imádkozom. A csend a mód arra, hogy csak szimplán Istennel lehessünk. Amikor kezded megérteni, miért olyan fontos elcsendesülni, egyre könnyebb és könnyebb lesz időt szánni rá, a teendők sokasága ellenére.

„A csend gyümölcse az ima, az ima gyümölcse a hit, a hit gyümölcse a szeretet, a szeretet gyümölcse a szolgálat, a szolgálat gyümölcse pedig a béke.”  (Teréz anya)

 

Forrás: catholic-link.org
Fotó: burst.shopify.com

Ezt a cikket Dallos Virág önkéntes fordítónknak köszönhetően olvashattad el magyarul.

Még nem érkezett hozzászólás