Bese Gergő atyának mozgalmas karácsonya volt, december 26-án Oslóban a helyi magyar közösséggel ünnepelt, utazásáról őszinte beszámolót készített.
Karácsony másnapján, 26-án délután indultam Oslóba, hogy az ottani maroknyi magyar közösséggel ünnepeljem anyanyelvünkön karácsony ünnepét.
Persze nem volt egy pihentető utazás, hiszen a három településen, ahol plébános vagyok, a roráte szentmisék, az esti betlehemezések és persze a három napos ünnepi miserendben elmondott 9 szentmise nem igazán segített abban, hogy teljes lendülettel és olyan Gergő atyásan vágjak a feladatba.
A 23 kg-os bőröndöt a dunavecsei és tassi hívek gazdagon telepakolták szaloncukorral, bejglivel és persze pálinkával, hogy szentmisét követően ténylegesen ünnepelni tudjunk hazánktól elszakadt lányainkkal, fiainkkal.
A többszöri átszállás után éjszaka 23 órakor érkeztem Oslóba, a -16 fokos hőmérsékletbe. Még a bőröndöt is magamra húztam, hiszen el vagyok szokva a nagy téli hidegektől, de az ottaniak teljes nyugalommal konstatálták, hogy ez így normális. A közel egy órás utazás a repülőtér és a szálloda között lehetőséget adott, hogy vendéglátóm és a szentmise szervezője, Györgyi, meséljen az ottani helyzetről.
Beszéltünk a magyarság sorsáról, a gyerekek anyanyelvünkön való tanulásáról, és persze szóba került az ottani morális és politikai helyzet. Minden egyes döbbenetes történet abban erősített meg, hogy jó helyen élek.
A szélsőségesen előretolt devianciák, melyek a sajtóban kötelező megjelenéssel mossák át a jóhiszemű társadalom értelmét, az igazságot viszont olyan szinten elnyomják, hogy azok csak fű alatt jutnak el a valóságra kíváncsi polgárokhoz. Mindezt a szabadságjogok hangzatos, ám hamis árnyékában.
A szállodába való eljutás után a másnap egy rövid kirándulással telt. Lehetőségem volt látni Holmenkollerban a híres síugrató sáncot, a sífutó pályákat és persze a mesés tájat. A hófehérbe burkolózott tájat, a csodálatos fenyveserdőket és a környezetbe szépen beilleszkedő lutheránus templomokat, melyek nagy része mára üresen áll. A protestáns vallás reformerek által bevezetett intézkedések (homoszexuális, leszbikus lelkészek, azonosneműek házasítása stb.) ezt eredményezték, hogy szinte elfogytak a híveik. Györgyitől hallottam a no-go zónákról is, melyek hivatalosan nem léteznek, gyakorlatilag viszont egyre nagyobb teret hódítanak meg a városból.
Délután 13 órától már a katolikus székesegyházban voltunk, ahol a járványügyi szigorítások miatt, csak 40 fő lehetett jelen a szentmisén, komoly előzetes regisztrációval. Akik viszont ott voltak, nyitott szívvel és örömmel hallgatták anyanyelvükön a szentmisét, a homíliát.
Meghatódottan kezdtem a köszöntésüket, hiszen több ezer kilométert utaztam azért, hogy Jézus születésének örömhírét elvigyem közéjük. Szép számmal voltak ott gyermekek is, akik külön örömmel fogadták a dunavecsei és tassi hívek ajándékait. Az agapén igazi magyaros hangulatban beszélgettünk, énekeltünk és fejeztük ki egymás felé szeretetünket.
Kértem őket, hogy egy teljesen bűnben lévő társadalomban legyenek kovásszá, a normalitás képviselőivé, ne engedjék, hogy a gonosz elrabolja a lelküket és ne legyenek a sötétség gyermekei.
Az este egy rövid belvárosi sétával végződött, csak -11 fokban. Gyors pihenés után 4:15-kor egy kétgyermekes anyuka jött értem autóval, aki a reptérig vezető úton, szakadó hóesésben mutatta be a norvég oktatásügy tragikus állapotát. Azt, hogyan akarják a gyerekeket elszakítani a tollal, ceruzával való írástól, hiszen elég nekik a tablett pötyögtetése a 21. században. Arról azonban nem beszélnek, hogy a finommotorikus képességük kerül veszélybe, válnak hátrányosabbá azokkal szemben, akik megmaradtak a jól bevált módszerek mellett.
Döbbenettel mesélte, hogy nagyobbik lányának első tanítási napján a pedagógusok megkérdezték, hogy milyen módon szólíthatják őket: fiú, lány, semleges. Ezt központilag vezényelve, az Oktatási Hivatal előírásának megfelelően kell végigvinni minden tanárnak.
Ne feledkezzünk el az LMBQ közösségek aktív jelenlétéről sem, melyek a társadalom minden szövetét áthatják és erőszakosan nyomják ideológiáikat az óvodai neveléstől kezdve, melyre egyre több fiatal pozitívan reagál.
Újabb őrültségük a BLM mozgalom propagálása. Nincs olyan TV reklám, hogy a fehérek mellett a feketék ne jelennének meg, és a különböző katalógusokban pedig törekednek arra, hogy a családot úgy mutassák be, hogy egy őslakos fehér mellett legalább kettő vagy három bevándorló hátterű üljön egy asztalnál, mint a modern világ természetes családmodellje: exkeresztény, muszlim, buddhista stb.
A szivárvány minden színében tündöklő Norvégia sajnos a vesztébe rohan. A befogadás álszent jócselekedetébe egy sokkal veszélyesebb országot építenek, melyben nem lesz kohézió, nemzeti öntudat, jövőkép és persze józan gondolkodású ember. Csupán az ideológiai harcok felkorbácsolása maradt, feláldozva mindazt, ami valaha is norvéggá, kereszténnyé tette Skandinávia nyugati féltekét.
21 hozzászólás
Sajnos hasonlót tapasztalunk, Norvégiától délebbre, ahol 2022-ben az eutanáziának szeretnének fészket rakni. Aki nem ért ezzel egyet, az mind buta, régimódi, nem tiszteli a másságot, a döntés szabadságát, stb. És az oly nagyon dícsért Nyugat, lassan igy fog a vesztébe sétálni.
A cölibátus miatt a katolikus egyház soraiban sokkal gyakoribb a pedofilia, mint a református vagy evangélikus közösségekben. Mégsem lehet eltörölni a cölibátust, mert sokan eleve a bizonytalan nemi identitásuk vagy kifejezetten meleg habitussal választják a papi hivatást,mondván, a reverenda sokmindent eltakar. A cölibátus eltörlésével ezek az emberek nem választanák a papi szolgálatot. A hetero beállítottságúak előtt ezzel együtt megnyílna a papi pálya, de összességében kevesebben választanák a papi hivatást.
A fentiek alapján mosolyra késztet, amikor egy katolikus pap megnyilatkozik LMBTQ témában.
Ez eléggé rasszista cikkre sikeredett “atyám”. Ráadásul úgy írni, hogy nem itt él az ember egyenesen arcátlanság és felelőtlenség. Pláne olyanokra hivatkozva tenni ezt, akik gyakorlatilag úgy élnek itt hogy amibe lehet belekötnek és fikázzák azt a társadalmat ami életben tartja őket. Ez pedig nevetséges. Ez a cikk manipulatív, abuzáló és átgondolatlan. A célja pedig nem is tudom valójában mi akar lenni. Semmiképpen sem jó, leginkább gonosz.
Nem kell akkor ott élni. Mi ezért költöztünk el Magyarországról. Rasszizmus és gyűlölet, gyűlölködés, polarizáció. Miért éljen ott az ember ahol nem érzi jól magát és nem ért egyet a társadalom működésével?
A hanyatló nyugat emlékszem, már a 70-es, 80-as években is hanyatlott. Ahhoz képest jól bírja.
Szeretném támogatni az oldalt 666 forinttal.
Ja értem már. Ide csak ajnározó és egyetértő komment jöhet. Ez olyan náci megoldás.
Ide engem már “Bese” engednek. 🙂
Gergő, lehet hogy a bibliát ismered de teljesen félre érted istent. A lényegét persze. Remélem egyszer sikerül úgy igazán megtérni. Előtte érdemes lenne megtörni. 😉
Javítsátok már ki lmbq-t LMBTQ-ra. Még ezt sem sikerült rendesen leírni. :/
Elküldtem egy pár helyre a cikket. Várom a választ. Remélem ügy lesz belőle és ehelyett egy bocsánatkérő cikk fog itt díszelegni.
Újabb szó bukkant fel bennem: egoista és öntömjénező. És újra olvasva ismét csak: rasszista, náci pap.
Ráférne az “atyára” egy pszichiáter, minimum egy pszichológus.
Hűha… nagy a baj fejben…ha tol valami gyógyszert drága papunk sürgősen álljon le, ha nem akkor látogasson meg egy pszichiátert…
A kommentek között sajnos jól látszik, hogy milyen logika szerint működik a tolerancia diktatúrája.
Ha valaki olyan cikket mer írni, ami nem egyezik a világképükkel, akkor a cikk természetesen „rasszista”, „manipulatív, abuzáló és átgondolatlan”. Ha az illető nem él azon a helyen, amiről ír, akkor az a baj, ha viszont az ott élők beszámolói alapján ír, akkor viszont az a baj, mert olyanok véleményere hagyatkozik, akik „amibe lehet belekötnek és fikázzák azt a társadalmat ami életben tartja őket”. A kommentelő egyedül nyolc kommentet jelentet meg a cikk alatt, közben beleköt 777-be, hogy őt itt nem engedik kommentelni, aztán gyorsan lenácizza az egész blogot. Természetesen mindezt a Tolerancia nevében.
Bese Gergő éppen erről beszélt.
javítás: beleköt a 777-be…
Kedves Bese atya!
Köszönjük ezt a beszámolót, remélem az Úr védőangyalokat küldött az atyának, nehogy a mindenütt jelenlévő Norvég Gonoszság megfertőzze. Remélem az atya MINDEN ott lévő és a gonoszságnak kitett magyart meggyőzött, hogy AZONNAL hagyjanak ott mindent, adjanak fel mindent és költözzenek haza. Óriási veszélyben vannak az ott lévő testvéreink bármikor megerőszakolhatja, nemátalakításra sarkallhatja és a pokol tüzén grillezheti őket a BLMBBQ mozgalom. “Ne hagyjuk!”
Itthon minden szép, jó, családbarát és biztonságos, ezt kellene hogy megértsék.
Testvéri szeretettel,
Atis 😉
Zoltán, elgurult a gyógyszer?
Gondolat érzelem nélküliség, ide vezet vezetett!!
Kedves Gergő Atya! Részemről köszönöm a beszámolót, svéd ismerőseim hasonlóakat mesélnek. Fentebb meg olvasható, hogy hogy néz ki a liberális tolerancia. Na ebből lesz (vagy inkább lett) a liberális diktatúra. De nem is folytatom, úgyis egyetértünk, a trollok meg majd megunják…
En az atya helyeben surgosen valami masik gyogyszer utan neznek. A mostani szemmel lathatoan nem mukodik, karos es artalmas.
Kedves Bese Gergő Testvérünk!
Nagyon durva kommenteket kapott, amit őszintén sajnálok. Nagyon gőgös, túlzóan magabiztos, keresztény szemmel kifogásolható kijelentéseket tartalmazó cikket írt, amit szintúgy sajnálok.
Eléggé egyoldalú, minden árnyalás nélküli véleményeknek dőlt be, jóhiszeműen, rettenetesen naivan. (Ha valóban ennyire borzalmas tapasztalatokkal élnek ott, akkor ezek az emberek miért nem költöztek már haza?)
Vajon nem azért hisz ezeknek a kint élő embereknek, mert a magyar propaganda is ezeket a hangokat erősíti? Vagy: Azt hisszük el, amit szeretnénk?
Nem zárom ki annak lehetőségét, hogy igazságtartalma is van annak, amiről beszámol. De felmerülnek bennem a további következő kérdések:
Miért nem sorol fel a cikkében konkrét példákat az elhangzottakra.
Olvasott-e norvég szociológiai írásokat a jelenlegi norvég társadalom helyzetéről.
Olvasott-e azzal kapcsolatban tanulmányokat, hogy miért ürülnek ki a templomok Európában, különösen Nyugat-Európában.
Mit szólna Jézusunk az alább kiemelt soraihoz?:
“Újabb őrültségük a BLM mozgalom propagálása. Nincs olyan TV reklám, hogy a fehérek mellett a feketék ne jelennének meg, és a különböző katalógusokban pedig törekednek arra, hogy a családot úgy mutassák be, hogy egy őslakos fehér mellett legalább kettő vagy három bevándorló hátterű üljön egy asztalnál, mint a modern világ természetes családmodellje: exkeresztény, muszlim, buddhista stb.” (Bese Gergő)
Elelmélkedett-e igazán arról, hogy mi Jézus család-fogalma.
Kérem, ezeket gondolja meg alaposan, mielőtt felületesen véleménycikket ír.
Jézus Krisztusban egyik testvére
Egyetértek Annával, de nem a többi vagdalkozó hozzászólással. Ez a cikk egyoldalú és minden tényt, konkrétumot nélkülöz, általánosságokra és érzelmekre alapoz. (Talán egy momentumot lehet – jó indulattal – kivételnek tekinteni ez alól: az iskolai köszönés, ha tényleg így van széles körben).
Az LMBTQ lobbi és propaganda valóban káros, mert szembe állítja az LMBTQ embereket a társadalommal. De ez ellen nem háborúval kellene küzdeni, mert azzal nem lehet békét elérni, hanem krisztusi módszerekkel. Szerintem az összes magát fejlett társadalomnak tartó országban (keleten, nyugaton) a gendernél sokkal-sokkal nagyobb probléma a szexuális szabadosság, a szexualitás túlhangsúlyozása és nem a helyén kezelése, ami (a heterók körében is) sokkal több kárt okoz és okozott az elmúlt évtizedekben. Ez ellen mégsem küzdenek a keresztény kormányok ilyen látványos propagandával. Mennyi sérülés és fájdalom, pszichés betegség születik a megalapozatlan vagy a “csak szexre alapozott” párkapcsolatokból, házasságokból, a megcsalásokból, a válásokból, az apa, anya nélkül felnövő gyerekekből, az egyéjszakás kalandokból vagy a szét nem eső, de mégis békétlenségben, boldogtalanul élő családokból. Ez már önmagában nagyobb léptékű probléma, mint a gender kérdés, de ha még hozzávesszük azt a következményét is, amit az abortuszok magas száma jelent, akkor tényleg nagyságrendekkel nagyobb problémát láthatunk a gendernél. Ehhez képest hányszor találkoztok az egyik ill. a másik problémával a közbeszédben vagy a politikában?
Kedves Gergő atya! A te tevékenységedet éppen azért tartottam eddig nagyra, mert az ifjúság körében végzett pasztorációd éppen az általam felvázolt “nagyobb probléma” ellenében hat. Elismerés illet ezért. Ennek a cikknek az utolsó mondatával azonban szerintem magadra is ítéletet mondtál, mert ez a leegyszerűsített és át nem gondolt cikk “csupán az ideológiai harcok felkorbácsolása maradt”, pedig nekünk keresztényeknek éppen a csillapítására kellene törekednünk.