Májusban elindulnak az építkezési munkálatok a világ első univerzális vallási épületén Berlinben. A House of One (Egy Ház) nevet viselő építmény három vallás imahelyeit egyesíti magában: zsinagógát, mecsetet és templomot.
A második világháborúban megsemmisült 19. századi Szent Péter templom helyén, Berlin keleti részén épül fel az a vallási épület, mely három vallásnak ad majd otthont – írta meg a Guardian cikkére hivatkozva a Telex.
Az épület semleges külsővel rendelkezik, nem található rajta kereszt vagy félhold, sem Dávid-csillag. A 43 milliós építkezésből 30 milliót Berlin városa finanszíroz, 9 millió euró közösségi adakozásból gyűlt össze, és további 8 millió hiányzik még a projekt megvalósulásához. Az épület központi része közös használatú lesz, melyből három irányba lehet indulni, így lehet eljutni a zsinagógába, a mecsetbe és a templomba.
„Ez több, mint egy szimbólum. Ez egy új kor kezdete, amelyben megmutatjuk, hogy nincs közöttünk gyűlölködés” – mondta Andreas Nachama rabbi, aki szerint sok út vezethet Istenhez és mindegyik út helyes. Roland Stolte keresztény teológus szintén elismerően beszélt a projektről, és elmondta, hogy az épület keresztény része minden felekezet számára nyitott lesz.
Az épületről és Nachama rabbi kijelentéséről – miszerint több út vezet istenhez – a 777 megkérdezte Ittzés István evangélikus lelkészt is.
„Erre csak egyet lehet mondani: ha Jézus Krisztus nem a megígért Messiás és nem az Isten fia, akkor mindenki mondhat, amit akar.
De ha Jézus az Isten fia, akkor semmiképpen nincs több út,
mert ő mondta: senki nem mehet az Atyához, csakis énáltalam. Ez kirekesztőnek tűnik, de csak akkor kirekesztő, ha Jézus nem az Isten fia. Viszont, ha Jézus az Isten fia, akkor nincs miről beszélni. Ez az egyetlen kérdés, amit el kell döntenie a keresztényeknek: kicsoda az Úr Jézus? Ha az Isten fia, akkor mindenkinek meg kell hódolni előtte.” – mondta a nyugalmazott lelkész.
Nachama rabbi úgy fogalmazott, hogy az épülettel a vallások kijelentik, hogy nincsen köztük gyűlölködés. Ittzés István szerint azonban máshogyan kell békességet teremteni, nem hitbeli közeledéssel.
„Arra a szeretetre van szükségünk, ami elfogadja a másikat, mint embert.
Aki a vallása miatt megöl valakit vagy üldöz, az nem elfogadható.”
A lelkész szerint a kezdeményezés ellen minden kereszténynek tiltakoznia kéne, hiszen egy ilyen vallási egység csak úgy valósulhat meg, ha a keresztények lemondanak arról, hogy Jézus az Isten fia.
„Ha mi komolyan vesszük a hitünket, akkor ez lehetetlen. Ha Jézus az Isten fia, akkor mi nem adhatjuk ezt fel. A hitünk középpontja az Úr Jézus és a golgotai kereszt. Ha ezt feladjuk, akkor a továbbiakban semminek semmi értelme.” – hívta fel a figyelmet a világvallások összemosására irányuló mozgalom buktatójára a lelkész, majd hozzátette:
„Akik ezt szervezik, azok humanista szempontból lehet, hogy valóban arra gondolnak, hogy így kell az ellentéteket levezetni, mint egy villámhárító. De ha a vallás csak egy kultúrsokk, amit le kéne vezetni, akkor az egészről kár beszélni.”
Bár ezt az első olyan vallási épületként hirdetik, amely a három vallásnak helyet ad, valójában ilyenek már léteznek – hívja fel a figyelmet rá a Telex. A nagy világvallások egyesítését hirdető vallás a bahai, mely a 19. században jött létre Iránban, alapítója Mirzá Hoszejn-Ali Núri. A bahai azt vallja, hogy Mózes, Buddha, Jézus és Mohamed egyazon vallás küldöttei. A bahainak világszerte 5-6 millió követője van, központja az izraeli Haifában van.
Forrás: Telex
1 Komment
Sajnos ami Németországban folyik az az árulás. Harc a hivatások, a szentségek, az apostoli tanítás ellen.
Bárki felmehet időnként a katholisch.de-re és ellenőrizheti:
Állandó témák:
A hivatások ellen:
-szexuális abúzusok az egyházon belül – ez állandó téma. Ha pap nem követte el akkor plébániai dolgozó is jó. Ha nem most akkor 30 éve.
– rendszeresen néhány cikk, ami a hivatásukat elhagyó papokról szól, vagy ha épp nincs, családos lelkészekről, mindig hősökként.
– szemináriumok teológiai képzés nélkül (komolyan!)
Az apostoli tanítás ellen:
-Folytonosan a “synodialer weg”-et dicsérő cikkek. Az elítélő szentszéki megnyilvánulásokat marginalizáló cikkek. Ezekkel szemben legalább 3 cikk, ami dicséri. Az egyes témákban az ellenérveket nem közlik, csak egy-egy véleménynek tűnő mondatot, illetve történeti fejtegetést. Társadalmi érvelés, teológiai helyett.
Szentségek ellen:
-Házasság és család: Homofilek és feminista álkatolikus szervezetek. (mi keresni valójuk van egy püspökikari honlapon?)
– intercommunio
– Covid nevében átértelmezett szentségek.
Árulkodó, hogy Jézus neve szinte soha nem szerepel, legfeljebb történelmi kontextusban. Időnként néhány történeti cikk az istenképek változásáról. Néhány tudósítás a társadalmi szerepvállalásról. Evangelizáció? – Nem
Ha valamivel szemben nagyon egyértelmű a kritika, azzal intézik el, hogy csalódottak, és nem fogadják el. Mindenféle titkos jóváhagyó jelzéseket vizionálnak Róma részéről, a hivatalos kritikával szemben.
Vajon csak nekem egyértelmű, hogy mire megy ki a játék?
Lám már itt is van egy épület az egyesített világvallásnak, stilizált emberrel a középpontjában, de előbb még az Egyházat le kell bontani..
Nem tudom meddig mérgezhetik még az Egyházat, anélkül, hogy de jure is szakadásban legyenek.
Persze együtt nő a búza a konkollyal, és az Úr a tíz igazra is tekintettel van, de másrészt jobb csonkán bemenni az életre, mint két kézzel a kárhozatra jutni.