A közösségi média kinyitott egy kaput, amin, feltételezem, látta maga előtt beözönleni az innováció nyújtotta áldást; a véleménynyilvánítás lehetőségeinek kitárulását, a szélesedő társadalmi diskurzusokat – és ne legyünk naivak, a növekvő felhasználói aktivitáson keresztül a növekvő profitot is. De ami érkezett, az sokszor nagyságrendekkel veti vissza a társadalmi kohézió kiépítését.
közösségi média
Az alábbi kisfilmet látva újra felmerülhet a kérdés, vajon a közösségi média jótékony- vagy rombolóhatással van életünkre? Hogyan lehetünk önmagunk a Facebookon és egyéb platformokon, miközben sokszor akaratlanul is behúz a tömegeffektus a virtuális valóság árnyoldalaiba?
Meglepő, de talán mégsem teljesen váratlan kijelentést tett Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-tulajdonosa, amikor azt mondta: a közösségi oldal olyan erős kapcsolatépítő és közösségteremtő erővel működik, mint az egyházak. Álljunk meg pár gondolatra!
Lassan észre se vesszük mennyire rabjai lettünk saját „nyilvánosságunknak”. Könnyű lenne ezt a témát lecsapni a Facebook like-ok körüli őrülettel vagy az Instagramon uralkodó követővadászattal. Mindezek azonban már csak tünetei, de nem okai egy globális folyamatnak. Hogyan volt képes a publicitás, mint korszellem behálózni és észrevétlenül is eltorzítani sokak hitéletét?