2025. 06. 04.

A Z generáció igehirdetése – evangelizáció az online térben

Nem is olyan biztos, hogy a közösségi média káros, sőt. Attól függ, milyen nézőpontból figyeljük és mi a célunk vele. Keresztényként akár még igehirdetésre is fel tudjuk használni.

Frissen megtért Z generációsként, tavaly nyáron megnyitottam a TikTok-ot, de elegem volt abból, hogy céltalanul görgetem. Mivel keresztény tartalmakat szerettem volna látni, beírtam a #Christian hashtaget. Meglepve, ám örömmel láttam, hogy külföldön nagyon sok keresztény „influencer”, véleményvezér van. Igevers magyarázatokat osztanak meg, tanúságtételeket mesélnek és az internetet használják evangelizációra.

Véleményem szerint ez a legnagyobb fegyver a kezünkben: az internet. Akár Facebookon, Instagrammon vagy TikTok-on valljuk meg a hitünket, azt az algoritmus bármekkora közönség elé elrepítheti, pláne, ha hashtageket is társítunk a tartalomhoz. Például, ha nem akarsz a való életben interakcióba kerülni idegenekkel vagy nem komfortos neked, az interneten is megmutathatod a hitedet az életviteleddel, tanúságtétel elmondásával. Így is tudunk kapcsolódni az emberekhez, ám közvetetten, egy eszköz segítségével.

Ami számomra külön öröm, hogy egyre több magyar felhasználó van, aki hit témakörben építi fel a csatornáját. Minőségi tartalmat gyártanak, mindeközben elmesélik megtérésüket, hogy milyen szokásokat követnek a mindennapokban és hogyan kapcsolódnak Jézushoz. Hogy három általam követettet is kiemeljek közülük: Hollos Sofia (sofiahollosi), Berényi Rebeka (berenyirebi) és Száday Krisztina (szisza).

Húsvét után, mikor a 40 napos böjtből visszatértem a közösségi média platformokra és megnyitottam a TikTokot, olyan volt, mintha álmodnék.

Egymás után, szinte kizárólag olyan tartalmak jöttek elém, melyekben magyar lányok és fiúk megvallották a hitüket.

A húsvét üzenetét saját tartalmaikhoz szabva közvetítették az emberek felé. Engem nagyon megérintett, hogy ennyi fiatal a húsvét napját választotta ki, hogy hittel kapcsolatos tartalmat osszon meg a világhálón.

Szerintem ez egy nagyon jó kezdeményezés. Hiszen ha valaki ért a tartalomgyártáshoz, szeret szerepelni és tudja, hogyan hívja fel az emberek figyelmét, miért ne használhatná ezeket az adottságokat Isten dicsőségére? Örülök, amikor korombeli fiatal keresztény tartalomgyártókat látok, mert ez számomra azt jelenti:

Jézus él, és a közösségi médián keresztül is magához tud hívni.

Mindemellett, Amerikában már több olyan keresztény tartalomgyártó van, aki YouTube-csatornát is felépített hittel kapcsolatos tartalmakból, sőt, podcast formában is működnek. Tartalmaikban megmutatják, milyen szokásokkal tükrözhetjük mindennapjainkban Krisztust követését és személyes témákról is beszélnek. Két kedvencem, akiknek szívből ajánlom a csatornáját: Ashley Hetherington (YouTube: Holy girl diaries) és Ally Yost (YouTube és Spotify podcast: Christ with coffee on ice).

Szigeti Boglárka

Borítókép - Fotó: Christ With Coffee On Ice/YouTube
Blog
hirdetés