2020. 11. 05.

A Burger King a McDonald’s-ot is reklámozza, avagy a járvány pozitív hatásai

Valószínűleg ha megkérdeznénk az embereket, hogy a jelenlegi járványnak vannak-e pozitív hatásai, egyesek egyből rávágnák a kérdésre a „nem” választ, mások talán azt mondanák, hogy igen. Mindenesetre a hírekben szereplő rengeteg elszomorító számadat mellett jó látni, ha vannak olyan gesztusok is, amelyekre a járvány nélkül valószínűleg nem lett volna példa.

Mielőtt bárki elítélően megjegyezné, hogy miért írunk a 777 felületén gyorséttermekről, leszögezzük, hogy ez nem egy fizetett reklám a számukra, viszont a koronavírussal kapcsolatos sok negatív hír mellett jó látni, ha olyan gesztust tapasztalunk, mint amelyet a Burger King is tett. A HVG szúrta ki, hogy a gyorsétteremlánc brit Twitter-csatornája osztott meg egy közleményt, amelyben arra buzdítja fogyasztóit, hogy a konkurenciától, így a McDonald’s-tól is vásároljanak, de többek között a KFC-t és a Subway-t, valamint további ismert franchise-okat is említenek.

Ha egy évvel ezelőtt azt mondja valaki, hogy a Burger King vagy bármely ekkora vállalat a másikat reklámozza majd, valószínűleg nem hittük volna el, hiszen ezek a szervezetek nem az egymás iránti karitatív tevékenységükről híresek. Ezt maguk is megjegyzik, hogy nem gondolták volna, hogy így lesz, de a koronavírus-járvány sok mindent felülír. Ez esetben az üzleti érdekeket. Ugyanis azért buzdítanak arra, hogy máshol is fogyasszanak azok, akik a Burger Kingben szoktak vásárolni, mert az éttermi dolgozóknak is szükségük van a munkájukra és ezáltal szeretnék megelőzni azt, hogy utcára kerüljenek az emberek.

hirdetés

És, hogy keresztényként mi lehet ebből a tanulság számunkra, amiért mi is írunk erről a gesztusról? Az mindenképpen, hogy ha olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy van munkánk, akkor tudatosan gondolkodjunk azon, mit és hol vásárolunk. Lehet, hogy a környezetünkben egy helyi zöldségesnek vagy családi pékségnek sokat jelent, ha náluk is intézzük a vásárlásainkat. De, hogy ne csak a vásárlásról essen szó, érdemes nyitott szemmel járnunk, hogy kinek tudunk segíteni egy-egy jó cselekedettel, amely lendületet adhat neki a jelenlegi nehéz helyzetben vagy legalább okozhatunk egy jó pillanatot számára.

Persze a fentebb bemutatott gesztust akár reklámfogásnak is felfoghatjuk, de ha így is gondolkodunk, akkor

ösztönözzön ez minket is arra, hogy ilyen „reklámfogásokkal” építsük Isten országát itt a Földön…

Borítókép - Fotó: Idiltoffolo | Dreamstime.com
#csakegygondolat Hortobágyi Tibor
hirdetés

Még nem érkezett hozzászólás