Blog

5 tipp a mentális egészségedért

A mentális egészségünk az egyik legfontosabb, amivel foglalkozunk kell, hiszen minden másra kihat. De milyen módokon tehetsz érte? Mi az, ami rajtad múlik, és mi az, ami nem? 5 tipp, hogy szabadnak érezd magad! 

Manapság a szorongást és a depressziót sokkal többen tapasztalják meg a világon, mint eddig bármikor. Ez számos tényezőre vezethető vissza, például a közösségi média miatti összehasonlítgatásra vagy a modern világgal járó rengeteg stresszre.

Bár a külső tényezőket nem tudod kontrollálni, van néhány módszer, amellyel hozzájárulhatsz mentális egészségedhez. Ahogy a testednek szüksége van mozgásra ahhoz, hogy egészséges maradjon, úgy a lelkednek is hasonlóan törődésre van szüksége.

Íme 5 tipp, amelyekkel már ma tehetsz a mentális egészségedért:

  1. Emlékezz, hová tartozol!

Ha mentális nehézségekkel küzdesz, akkor gyakran érezheted magad elszigeteltnek. Vedd körül magad olyan emberekkel, akikkel erős a kapcsolatod, mint a legjobb barátod vagy a közeli családod, így újra érezheted az összetartozást. Erős a kísértés, hogy elszigeteld magad, mikor nem mennek jól a dolgok az életedben, de már több kutatás is bizonyította, hogy a másokhoz való kapcsolódás által szerotonint termelsz. Szánj ma 20 percet arra, hogy felhívod a legjobb barátod vagy épp megkérdezed a lakótársad, van-e kedve együtt vacsorázni.

 

  1. Mozogj rendszeresen!

Az edzés képes enyhíteni a szorongást és a depressziót azáltal, hogy csökkenti az immunrendszerben a szervezetet károsító vegyi anyagokat. Emellett felszabadítja az agyi aktivitást, ami szintén növeli a jó közérzetet. Ha van lehetőséged a természetben edzeni, az még jobb hatással lesz a lelkedre!

 

  1. Naplózás

Túlterhelő, ha egyszerre elöntenek az érzelmek és összevissza kavarognak benned. Ha leírod – méghozzá szűrők nélkül – a benned kavargó érzéseket és gondolatokat, az remek módja annak, hogy lecsendesítsd őket. Írj szabadon: senki nem fogja látni, így megítélni sem! Az írás katartikus megkönnyebbülést hozhat. Kimutatták, hogy ha magadról írsz, az javítja a hangulatingásokat és fejleszti a memóriádat is.

 

  1. Gyakorold az öngondoskodást!

Az öngondoskodás az elmúlt években igencsak népszerű kifejezéssé vált. Egyszerűen fogalmazva azt jelenti, hogy tudatosan teszel az érzelmi-fizikai jóllétedért és újratöltöd az energiaraktáraid. Gondold át, mitől érzed jól magad. Szeretsz elmenni sétálni konkrét úti cél nélkül? Sütnél valami finomat? Lehet, hogy az tölt fel, ha veszel egy forró fürdőt, táncolsz, festesz, gyertyát gyújtasz vagy épp fára mászol. Mikor volt utoljára, hogy csak azért csináltál valamit, mert élvezted?  A mai nap pont alkalmas idő arra, hogy elkezdd.

 

  1. Imádkozz!

Sokszor, ha lehangoltak vagyunk, az ima tűnhet az egyik legnehezebb dolognak. Ugyanakkor több kutatás is igazolta, hogy azok, akik imádkoznak, sokkal jobban tudják irányítani az érzéseiket, mint azok, akik nem. Az ima abban is sokat segít, hogy a kihívásokat új perspektívából lássuk. Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne tanácsot kérni egy szakembertől, ha hangulati zavarokkal vagy más mentális kihívásokkal küzdesz, de az imával regenerálódhatsz, és békét találhatsz Isten jelenlétében.

 

A mentális egészséged előtérbe helyezése egyáltalán nem szégyen. Sőt, a lelki egészségedhez vezető lépések azt jelzik, hogy igazán bátor vagy!

 

Forrás: Relevant Magazine

Fordította: Szilágyi Anna 

Borítókép - Fotó: Karuna Em | Dreamstime.com
hirdetés

Még nem érkezett hozzászólás