Hírek

Irányított szülinapi adományozás a Facebooktól

A legnagyobb közösségi médiafelület új trendje jótékonykodásra buzdít, azonban van pár bökkenője is a dolognak. 

A Facebook egy sokat szidott funkciója a szülinapok megjelenítése. Az online világ egyik legnagyobb hátránya, hogy a kapcsolatokat csak színleli, ha az utcán találkozunk az úgynevezett “ismerőseinkkel” sok esetben nem is köszönünk nekik. Ez akkor a legszembetűnőbb, amikor szülinapozásra kerül a sor, és félig ismerős emberek köszöntenek fel minket sorra. A Facebook azonban csavart egyet ezen, és ebből az alkalomból igazi előnyt kovácsolhatunk, felhívhatjuk ismerőseink figyelmét számunkra fontos kezdeményezésekre, non-profit szervezetekre, és adakozásra buzdíthatjuk őket. 

 

A felajánlott szervezetek között szerepelnek olyan fontos ügyek is, mint a rákkutatás, autista gyermekeket támogató szervezet, környezetvédelem stb. Bizonyos szempontból sok témát sikerült lefedni, azonban ez a lista a Facebook üzemeltetői által lett összeválogatva, és felháborító módon olyan szervezeteket is felajánl, mint a Planned Parenthood, ami Amerika egyik legnagyobb abortuszklinika lánca, és csöppet sem nevezhető nonprofitnak, hiszen éves szinten 245 millió dollár körüli bejelentett profitot termel. Az állami támogatásuk megvonásáig évente 500 millió dollár fölötti összeggel gazdagodtak az adófizetők pénzéből, melyből többek között politikai pártokat is támogattak. A klinikákon 2017-2018 között 332.757 abortuszt végeztek el, ami tizenegyezerrel volt több az előző éves adatoknál – derül ki a hivatalos jelentésekből. Miért is javasolják ennek az egyáltalán nem nonprofit, borzalmas mészárlásból nyerészkedő szervezetnek a támogatását a magyarországi régióban? 

De nem csak ez az egy probléma az adománygyűjtő opcióval, hanem az, hogy a legtöbb felajánlott szervezet külföldi érdekeltségű.  Jó lenne, ha magyar nonprofit szervezetek támogatását is lehetővé tennék. A rendszert a Facebook tájékoztatója szerint ki lehet játszani úgy, ha személyes adománygyűjtést indítunk, melynek a haszonélvezőjeként adjuk meg a támogatni kívánt szervezetet. Azonban Magyarországon ez egyenlőre nem lehetséges, csak születésnapunk alkalmából tudunk személyesen gyűjteni, és ebben az esetben is csak a megadott “nonprofit” szervezetek listájáról tudunk választani. 

De nem kell csüggedni, a Facebook gyűjtések előtt is voltak adománygyűjtő oldalak, ahol indíthatunk személyes célú kampányokat, ráadásul magyar szervezetek támogatására. 

Ugyanakkor fontos kiemelnünk, hogy nagyon pozitív tendenciát mutat az adakozás kultúrájának meggyökerezése a magyar társadalomban. Használjuk bátran a modern technika adta lehetőségeket, hogy felhívjuk ismerőseink figyelmét a környezetvédelmének fontosságára, a betegek és szegények, bajbajutottak megsegítésére.

A születésnapi gyűjtés alapvetően egy jó kezdeményezés, aminek a lehetőségével érdemes élni, de mindenképpen tájékozódjunk az adott szervezet felől, mielőtt ismerőseinket adakozásra kérjük.

 

Előző bejegyzés Következő bejegyzés

Még nem érkezett hozzászólás