2018. 07. 03.

A Starbucks a genderlobbi élére állt – kifizetik dolgozóik nemváltó műtéteit

Úgy tűnik, hogy a Amerikában kávéházakat is elérte a genderlobbi: a Starbucks a jövőben nemcsak megengedi, hanem anyagilag is támogatja dolgozóinak nemváltó műtétjeit .

A Starbucks vezetősége úgy döntött, hogy a jövőben a transznemű dolgozói számára kifizeti a nemük átalakítása érdekében végzett műtéteket. Az altesti műtétek költségeinek átvállalása mellett ezentúl az összes olyan műtét számláit fedezni fogja, amelyek egy adott személy nemének átoperálását célozzák meg. Ez azokat műtéteket is érinteni fogja, amelyeket eddig helyreállító műtétként kezeltek, de amelyekhez nehezen tudtak hozzáférni az érintettek, mert a biztosító általában nem fizetett értük.

A nemzetközi kávéházlánc mostantól a felsőtestet érintő műtéteket is ki fogja fizetni az alkalmazottai számára, mint például a mell eltávolítása vagy megnagyobbítása, szőrtelenítés vagy -beültetés és az arc nőiesítését célzó beavatkozások. Amellett, hogy a nemváltás műtéteit fedezi, a Starbucks segíteni fog az alkalmazottainak abban is, hogy megfelelő orvost találjanak maguknak és megfelelő kezelésben részesüljenek.

A kávéházlánc 2012 óta fizeti az altesti műtétek számláit a dolgozói számára, mondhatni, elsőként az Egyesült Államok cégei között. Ron Crawford, a Starbucks alelnöke szerint az új tervezet várhatóan minden költséget fedez majd. „A döntésünket egyrészt az motiválta, hogy a cég szerette volna a teljes eljárást kifizetni, másrészt az a sok-sok párbeszéd, amelyet a transznemű partnereinkkel folytattunk, akik ezen juttatásaink során végre azzá válhatnak, akik ők valójában. A kérdést méltányossági szempontból kell megvizsgálnunk.” Ron még hozzátette: „A többi vállalat nem foglalkozik ezzel. Szeretnénk, ha a jövőben más cégek is csatlakoznának a kezdeményezésünkhöz”.

A Starbucks együttműködött a Transznemű Személyek Egészségügyi Szervezetével (World Professional Association for Transgender Health (WPATH)) annak érdekében, hogy megállapíthassák, milyen eljárásokra van szükség, hogy segíthessenek az egyes transznemű személyeken. Jamison Green, akivel a Starbucks a WPATH nevében tárgyalt, azt nyilatkozta, hogy ez a cég volt az első, aki kapcsolatba lépett a szervezetükkel. Kifejtette: „A Starbucks nem ijedt meg attól, hogy a megfelelő kérdéseket tegye fel és a lehető legjobb ellátást igényelje dolgozói számára. Összeállítottunk egy listát a beavatkozások legkiemelkedőbb előnyeiről, valamint azokról az eljárásokról is, amelyeket a biztosító cégek a legproblémásabbnak tartanak, mint például az arc nőiesítése vagy az elektrolízis.”

Forrás: pinknews.co.uk

Fordította: Pál Ágnes

 

Egyéb
hirdetés

Még nem érkezett hozzászólás