2023. 01. 31.

A felmérések szerint az emberek nyitottabbá váltak Istenre a pandémia után

A Covid-járvány jelentős hatást gyakorolt ​​az emberek életére szerte a világon, és ez alól az Egyesült Államok sem kivétel. A reprezentatív felméréseket készítő Barna Group új tanulmánya szerint az Egyesült Államok lakosságának többsége azóta is válaszokat és reményt keres – mégpedig a kereszténységben.

A 2000 amerikai felnőtt megkérdezésével készült felmérésben a válaszadók 44 százaléka úgy jellemezte magát, hogy „ma nyitottabb Istenre, mint a járvány előtt volt”. A Z generáció (73 százalék) és az Y generáció (77 százalék) túlnyomó többsége azt mondta, hogy

mélyebb vágyat érez azóta a hitbeli fejlődésre.

A Barna Group felmérése azt is megállapította, hogy a legtöbb válaszadó bízik abban, hogy létezik a világnak természetfeletti dimenziója. A Z és az Y generáció 83 százalékban hisz a „természetfeletti/isteni dimenzióban”, az X generáció és a „baby boomerek” pedig szorosan követik őket 82, illetve 79 százalékkal.

,,Az amerikaiak körében tapasztalható Istenre való nyitottság ellenére azonban a felekezeti hovatartozás és a templomba járás továbbra is csökken az Egyesült Államokban” – jegyezte meg David Kinnaman, a Barna Group vezérigazgatója. A 2020-as State of the Church jelentés kimutatta, hogy az amerikaiaknak mindössze 25 százaléka vallja magát gyakorló kereszténynek, ami meglehetősen jelentős visszaesés a 2000-es 43 százalékhoz képest.

„Az egyház előtt álló kihívás az, hogy készek-e és képesek-e találkozni a lelkileg nyitott emberekkel – ott, ahol vannak, úgy, ahogy vannak. Adataink azt mutatják, hogy az egyháznak nagy munkát kell végeznie, hogy áthidalja az Istenre nyitott, de nem még vallásos emberek bizalmi szakadékát” – mondta Kinnaman.

A legújabb eredmények megerősítik a Barna Group korábban közölt tanulmányát, amely világszerte 25 ezer tinédzser véleményét elemezte. A vezérigazgató szerint a következő néhány év rendkívül fontos lesz az egyház jövője szempontjából, különösen a fiatalabb generáció tekintetében.

„Egy olyan kultúrában, amelyben a kereszténység megítélése sok esetben negatív, és a vasárnapi istentiszteletet a társadalom peremére szorította,

a fiatalok továbbra is üdítően nyitottak Jézusra”

– mondta. „Az emberek belefáradtak az állandó feszültségbe és megosztottságba, amelyet a  médiában és a közösségi oldalak hírfolyamaiban látnak. De úgy tűnik, hogy a jövő nemzedéke még hisz abban, hogy van Valaki, aki emlékeztet bennünket arra, hogy lehet őszintén és jól élni” – összegezte a felmérésből levont következtetéseket David Kinnaman.

Fordította: Szilágyi Anna

Forrás: Relevant Magazine

Borítókép - Fotó: Dreamstime.com
Nagyvilág
hirdetés