2022. 02. 07.

Már a szállodaipar is gyorsítja a családok széthullását – Bedő Imre

Egyre több szálloda kínál „gyerekmentes hétvégéket”. Ez a marketingfogás azonban rombolóbb, mint gondolnánk. A generációk egymásnak feszüléséből már üzletet csinálnak. Erről beszélt Bedő Imre, a Férfiak Klubja alapítója legújabb videójában.

„Nemrég belebotlottam egy olyan akcióba, hogy egy szálloda egész évre meghirdette a gyerekmentes hétvégéit azoknak, akiket zavar a gyerekzsivaj. De vannak már emellett gyerekmentes részlegek, légi járatok, fesztiválok. Ez azonban hihetetlen nagy kárt okoz” – fogalmazott Bedő Imre, a Férfiak Klubja alapítója a legújabb videójában. Mint mondta, minden társadalom sikere az utódaitól függ. Lesznek-e gyerekek, azokat milyen értékrenddel nevelik fel és mennyire válnak teherbíró felnőttekké.

Valójában nem a gyerekek zavarják az embereket ezeken a közösségi helyeken, hanem a neveletlen, fékevesztett gyerekek, akik a viselkedésükkel nem közösségkompatibilisek.

Itt nem a gyerek a hibás, hanem a szülő.

„Óriási probléma össztársadalmi szinten a rengeteg neveletlen gyerek. Persze a társadalom érzékenysége is okozza ezt, mindenki fáradt, frusztrált és csak ki akar szakadni a hétköznapokból” – véli Bedő Imre. Mivel a szülők is pihenni mennek a hotelbe, kevesebb erőfeszítést fektetnek a gyerekek nevelésébe, de ez már sokkal előbb kezdődik, ha egy nyaralás során elszabadulnak az indulatok.

hirdetés

„Két nagy felelősségi kör van ebben: az egyik a szülőké, a másik a piacé. Először is ez a marketingfogás, hogy legyenek gyerekmentes hétvégék, elszakítja a gyerekes családokat az idősektől. Megerősíti őket abban, hogy nekik már nem dolguk segíteni a fiatal generációt, ők már a saját jutalmazásuk időszakát élik. Másodszor a szülők dolga is, hogy neveljék közösségkompatibilissé a gyerekeiket” – hangsúlyozta a Férfiak Klubja alapítója.

A piac a szülőknek azt üzeni, hogy a gyermeknevelés már a társadalomban is egy elfogadhatatlan teher, el kell szeparálni őket a többiektől.

Ezzel a szülők könnyen azt gondolhatják, hogy emberfeletti teljesítmény, amit ők nyújtanak, és áldozatai annak, hogy gyereket vállaltak. Ugyanígy tudat alatt üzen a fiataloknak is a szállodaipar: hogy mekkora teher lehet a gyerekvállalás, nem biztos, hogy ebbe bele kellene majd vágni. „A gyermektelen hétvége az igazi élet, a gyermekes lét az rossz, fárasztó, valódi nyűg” – gondolhatják ennek hatására.

És persze ne higgyük, hogy egy gyerek nem hall ezekről a kampányokról! Azt érezheti, hogy ő egy nyűg a szülei nyakán, hogy akadályozza őket az életben.

Ha nemcsak a pénz mozgatná a wellnessipart, hanem a társadalmi hatásaiba is belegondolnának annak, amit hirdetnek, rájöhetnek, hogy ilyen hirdetések helyett millió és egy lehetőségük lenne arra, hogy a társadalom egyes rétegeit összetartsák, a generációk közötti szövetséget ne bontsák meg.

A teljes adást megnézheted itt:

Borítókép - Fotó: Syda Productions | Dreamstime.com
Férfiak Klubja
hirdetés

Még nem érkezett hozzászólás