2020. 09. 10.

Szégyenteljes diszkrimináció az Oscaron

Nyíltan korlátozza a művészi szabadságot az Oscar-bizottság. Csak a mellőzött kisebbségeket megjelenítő alkotások kaphatnák 2024-től a legjobb filmnek járó díjat – írja a 444 a Guardian híre alapján.

Az Oscar-jelöléshez a filmeknek a következő kritériumokat kell teljesíteniük:

  • a film szereplői között van legalább egy főszereplő vagy jelentős mellékszereplő, aki valamilyen faji/etnikai kisebbségből származik
  • a szereplők legalább 30 százaléka két „alulreprezentált” kisebbségből származik
    vagy a film témája, központi története egy ilyen kisebbség valamilyen ügyével foglalkozik. 

A gyártási munkálatok során:

hirdetés
  • a film készítői között legalább két vezető szerepben alulreprezentált csoportokból érkező emberek dolgoznak (legalább egyikük faji vagy etnikai kisebbséget képvisel)
  • legalább hat másik stábtag tartozik faji/etnikai kisebbséghez
  • a stáb 30 százaléka valamelyik alulreprezentált kisebbségi csoport tagja 

Alulreprezentált kisebbségnek számítanak a nők, a színes bőrű emberek, az LMBTQ közösség tagjai, és a fogyatékossággal élők. A legjobb film kategória nyertesét a filmakadémia összes tagjának szavazatai alapján választják ki. A diverzitás-kritériumok még nem vonatkoznak a 93., 94., és 95. Oscar-évad jelöléseire. Az akadémia vezetése azt reméli az új szabályoktól, hogy hosszú távon arra ösztönzi a filmipar szereplőit, hogy alkotásaikkal jobban leképezzék a globális társadalom sokféleségét, és a mostaninál sokkal szélesebb közönségeket legyenek képesek megszólítani velük. Ezzel a lépésükkel viszont korlátozzák az alkotói szabadságot és a művészeti sokszínűséget. 

Forrás: 444/Guardian

Borítókép: RemusM | Dreamstime.com
Hírek
hirdetés

1 Komment

  • Válasz Ben 2020. 09. 10. 13:38

    A “mellőzött” kisebbség.
    .
    Mármint: LMBTQ?
    Mint mellőzött kisebbség? Na ne nevettessenek.
    Lassan nem lehet a b*zikról, meg az identitászavarokkal küzdő emberekről kritikát megfogalmazni. Pedig 3 Mózes 18. fejezete mint ahogy pár ezer évvel, úgy ma is ugyanazokat a kijelenéseket tartalmazza. A globális társadalom sokfélesége meg sosem lesz egyenlő a globális istentelenség sokféleségével, akármennyire is akarnak egy-egy szót elferdíteni a saját hasznukra. A mainstream filmipar meg -ugyan már – meglep bárkit is, hogy a degenerácó lépcsőfokain évről évre halad lejjebb? Az értéket közvetítő filmek gyártóit szerintem eddig is hidegen hagyta az Oszkár-díj, mivel tisztában voltak vele, hogy egy folyamatosan aljasodó közösségnek megfelelni, annyit tesz, mint pénzért és hírnévért eladni az emberi értékeket. Az más kérdés miért jelent a nézőközönségnek bármit is napjainkban az Oszkár-díj. Egy hitvány, érték nélküli biztosságnak a kiállítványa miért meghatározó? Ha értelmes filmeket keresel, akkor első dolog, amit tehetsz, hogy nem a mainstream vonalat böngészed, hanem elkezdesz ásni, ahogy a klasszikus időkben keresték a kincset.