Tízezren a 777-ért kampány
Szemle

Topmenedzserből jezsuita pap – Kiss Ulrich SJ története

Kiss Ulrich jezsuita atya nem mindennapi életutat tudhat maga mögött. Míg a nagyvilági csúcsmenedzserek életét élte a L’Oréal alkalmazásában, szívében folyamatosan örlődött azon a hivatáson, amit még egyetemista korában kapott meg. A jezsuita szerzetessel a Forbes készített interjút.

Kiss Ulrich Berlinben született, édesanyja német, édesapja magyar származású. 1964-ben érettségizett a kastli magyar gimnáziumban, majd a Leuveni Katolikus Egyetemen végzett közgazdaságtant 1969-ben, miután a legendás a fontainebleau-i menedzseriskolában tanult. Innen egyenes út vezetett számára a legjobb cégekhez, végül a L’Oréalnál kapott állást. Céges tapasztalataiból merítve tartja Management by Jesus képzéseit is, melyeknek központi részét képezi Márk evangéliuma.

Bár egyetemistaként, egy zarándoklat alkalmával kapta meg a papi elhívását, Kiss Ulrich atya életében elérkezett egy határozott pont, amikor felhagyott nagyvilági életével. 

A volt főnököm felhívott, hogy meg kellene tartani még egyszer a parfümkurzusom Bonnban. Mondom, de hát Herr Müller, délután 5 óra van. Akkor repüljön, mondta, de igen ám, csak a franciáknál nemzeti specialitás az általános sztrájk és nem működött semmi, még a földalatti sem, úgyhogy beültem a kocsimba és elaludtam az autópályán. Teljesen fáradtan. Előző este egy ilyen Crazy Horse-os mulatás volt, úgyhogy arra ébredtem föl Belgiumban, hogy csörömpöl az autó. Ott az autópálya közepén van egy ilyen vízelvezető, mert sokat esik az eső. Megmutatták a csendőrök, hogy azon, mint egy sínen száguldottam el tizenegy betonoszlop mellett. És akkor gondolkoztam rajta, hogy ez máshogy is történhetett volna. Nem csak hogy nekem nem lett bajom, másnak is lehetett volna. És akkor eszembe jutott, hogy nekem nem ez lett volna a feladatom, hogy parfümökről tartsak előadást, van egy ennél komolyabb feladatom.

Management by Jesus ötlete 2004-ben született meg, egy menedzsereknek tartott kolozsvári lelkigyakorlat után. A szemináriumokon bárki részt vehet, de ajánlatos a vallási nyitottság, mert szó esik hitről, és szentmise is van. Hogy miért éppen Márk evangéliumát helyezik a képzés középpontjára, arról Ulrich atya a következőket mondta.

Több okból. Márk evangéliuma a tényekre szorítkozik, a lényegre tör, kevés a mese benne meg a teológia. Kevés történetet mesél el, de első kézből, én a leghitelesebbnek érzem. Másrészt pedig elővettem és strukturalista analízist készítettem. Kiderült, hogy ez egy startup forgatókönyve, Jézus új társasága az egy startup volt. Kezdettől fogva azzal a szándékkal indul el, hogy nem a lokális piacot szolgálja ki, hanem a világpiacot. A katolikus egyház is startup. A struktúra segíti a megértést. Ez persze nem tűnik fel, mert a történetekre figyelsz, de nagyon gondosan van szerkesztve. Egyebek között mutatja lépésről lépésre, hogy Jézus, amikor elhagyja a szülői házat és elmegy Kafarnaumba, hogy akkor mi minden történik. Ezek pontosan azok a lépések, amit meg kell tennünk, amikor egy új vállalatot indítunk.

Szóval akkor értelmezhetjük Jézust úgy, mint egy vállalkozót?

Tekton volt. Ácsnak szokták fordítani ezt a görög szót, de az nem jó, építési vállalkozót jelent. A görögben a szavaknak mindig több jelentése van és az igazi a szövegösszefüggésekből derül ki. De a modern fordításokban megmagyarázzák, hogy ez inkább vállalkozó.

 

A teljes interjút ITT tudja elolvasni.

Forrás: Forbes.hu

Kép: Üzletrész

 

„Ami eddig sc-fi volt, az valóság lesz!”  interjú Kiss Ulrich atyával

 

Még nem érkezett hozzászólás