Szemle

Akár már idén moziba kerülhet A passió folytatása!

Talán már idén, de legkésőbb 2020 húsvétja előtt a mozikba kerül A passiónak, minden idők legsikeresebb vallási témájú filmjének folytatása, mely a feltámadásról szól – számol be a Magyar Kurír cikke alapján az evangelikus.hu

Több spanyol filmportál is beszámolt arról, hogy befejezés előtt áll Mel Gibson feltámadásról szóló filmje. Az Izraelben, Marokkóban és több európai helyszínen forgatott film középpontjában a Jézus halálát követő három nap áll, az az időtartam, amit eddig még nem igen emelt ki egy film sem – nyilatkozta Alfonso Mendiz, az UIC, a barcelonai egyetem kommunikációtudomány-professzora. A beszámolók szerint a film a sírbatétellel kezdődik, és arra a három napra koncentrál, amely a feltámadásig eltelik, amelyet Jézus tanítványai félelemben éltek meg. Az alkotás aztán ezt az utat bejárva a feltámadásban csúcsosodik ki.

Mendiz szerint a film foglalkozik azokkal az intrikákkal is, amelyek Jézus halála után Heródes környezetében alakultak ki, hangsúlyt kap Poncius Pilátus, Kaifás zsidó főpap és Júdás apostol alakja, illetve a hatalomvágy és a hatalom megszerzése.

Ahogy A passióban, úgy a készülő filmben is Jim Caviezel játssza Jézust, Mária szerepében Maia Morgenstern, János apostoléban Christo Schiwkow, Péterében pedig Francesco De Vito lesz látható. A forgatókönyv első feldolgozása Dan Gordan (A hurrikán) nevéhez köthető, amit aztán Randall Wallace (A rettenthetetlen) erőteljesen átdolgozott.

Caviezel 2018-ban egy, az USA Todaynek adott interjúban arról beszélt, a készülő alkotás a történelem legnagyobb filmje lesz. Úgy vélte, egyes részletei bizonyosan sokkolni fogják a nézőt. De Gibson nem akarja átlépni a „túlvilág határát” – fogalmazott a színész. A rendező pedig ezt megelőzően arról beszélt, filmje témája nemcsak a feltámadás csodálatos eseménye lesz, hanem mindazok a történések is, melyek kapcsolatban álltak a feltámadással, hogy annak tényét még inkább kiemeljék.

A 2004-ben bemutatott, Krisztus szenvedéséről szóló film kezdettől fogva kritikák kereszttüzében állt, kifogásolták benne az erőszak túlzott ábrázolását. Az arámi, héber és latin nyelven forgatott mozi alapját a négy evangélium mellett az Ágoston-rendi nővér, Anna Katharina Emmerick (1774–1824) A mi Urunk Jézus Krisztus kínszenvedése című, Clemens Brentano (1778–1842) tollából származó irodalmi feldolgozása adta, és természetesen Mel Gibson személyes értelmezése.

Forrás: evangelikus.hu

Előző bejegyzés Következő bejegyzés

Még nem érkezett hozzászólás