Hét videóval – többek között a 777 által szervezett roráté bemutatásával – indult útjára a Magyar Katolikus Egyház TikTok csatornája.
A magyarországi történelmi egyházak közül elsőként a Magyar Katolikus Egyház jelent meg a TikTokon – ami az elmúlt évtizedek itthoni katolikus kommunikációs gyakorlatát figyelve és elemezve komoly mérföldkőnek számít.
Az egyház korábban nehezen szánta el magát arra, hogy megjelenjen a tömegkommunikációs felületeken, közösségi oldalakon. Óvatosság és az ismeretlentől való félelem jellemezte a kommunikációs lépéseket, azonban ez most úgy tűnik, hogy jó irányba változik: a fiatalok között legnépszerűbb két felüleleten, az Instagramon és a TikTokon is megjelentek a képes és videós tartalmak.
A Pew Research Center idén kiadott kutatása az amerikai tinédzserek – 13 és 17 év közöttiekre vonatkozóan – közösségi média haszálatát kutatta – azonban ezek a trendek nagyon hasonlítanak az európai, így a magyarországi folyamatokhoz is. Az eredmény egyértelműen kimutatta, hogy a Facebook teljesen hátraszorult a tinédzserek preferenciáinál: míg tíz évvel ezelőtt ennek a korosztálynak a 71 százaléka használta a “nagy kék oldalt”, addig a mostaninak csupán a 32 százaléka. A Facebook zuhanásának több oka is van, azonban kétségtelenül az egyik legfontosabb, hogy a szülők és nagyszülők korosztályának megjelenése zavarta a fiatalokat, ezért új felületeket kerestek, ráadásul a vizuáis tartalmak iránti vágy és kereslet drasztikusan emelkedett – nem véletlen, hogy a vizsgált fiatalok 95(!) százaléka használja rendszeresen a YouTube-ot.
Tehát ha a fiatal korosztályt is szeretné megszólítani a hit témájában egy egyház, – vagy médium, mint amilyen a 777 – akkor olyan felületeken kell megjelennie, ahol ez a korosztály elérhető. Ez pedig egyre kevésbé a Facebook, sokkal inkább az Instagram és a TikTok.
A TikTok a rövid videők otthona, ami a kommunikációs irányokat látva egyáltalán nem meglepő. Maximum egy-két perces videókat lehet készíteni, a tartalmak emiatt rendkívül pörgősek, dinamikusak, zenei “aláfestéssel”. Az alkalmazást – amely egyébként sok kérdést felvet, és amelynek az algoritmusa igen gyorsan rájön arra, hogy az adott embert milyen tartalmak érdeklik – 1,5 milliárd ember használja szerte a világon – kivéve azokban az országokban, ahol betiltották.
A Magyar Katolikus Egyház TikTok-csatornája eddig hét videóval jelentkezett, többek között a 777 hétfő reggeli rorátéjáról is beszámoltak. A videókat – és így a csatornát – itt érhetitek el. A 777 kimondottan örül annak, ha az egyházak felismerik a kommunikáció fontosságát, és annak helyes módját, így Nektek is ajánljuk a csatorna követését.
Még nem érkezett hozzászólás